Guitar guide
Guitar guide     



  
 
Playing Chords and Arpeggios in Tablature
 

Playing Chords and Arpeggios in Tablature

Now that we understand the basics of counting, it becomes possible to try out some variations of chords and arpeggios. Here, for instance, is the waltz time discussed in Chapter 8:

The best way to see the possibilities is to work on some familiar songs. First, simply play the chords from the chord symbols while humming or singing the tune. Then play from the tablature. You will actually find the tablature a little easier, because you will see that it is often unnecessary to play all the notes of a chord, and the actual accompaniments are simpler in texture.


<< Varied Accompaniments “Down in the Valley” (Folk Song from Kentucky) >>
© 2007-2025 guitar-guide.biz
ЕСЕНИН Сергей Александрович (1895-1925) , русский поэт. С первых сборников ("Радуница", 1916; "Сельский часослов", 1918) выступил как тонкий лирик, мастер глубоко психологизированного пейзажа, певец крестьянской Руси, знаток народного языка и народной души. В 1919-23 входил в группу имажинистов (см. Имажинизм). Трагическое мироощущение, душевное смятение выражены в циклах "Кобыльи корабли" (1920), "Москва кабацкая" (1924), поэме "Черный человек" (1925). В поэме "Баллада о двадцати шести" (1924), посвященной бакинским комиссарам, сборнике "Русь Советская" (1925), поэме "Анна Снегина" (1925) Есенин стремился постигнуть "коммуной вздыбленную Русь", хотя продолжал чувствовать себя поэтом "Руси у